
В миналото дизеловите двигатели са се използвали предимно в големи камиони и търговски превозни средства, но благодарение на модерния напредък днес има широк спектър от автомобили, които също биват задвижвани от дизелово гориво. Въпреки тези съвременни постижения, хората сякаш някак предпочитат бензиновите коли спрямо дизеловите, а и да не забравяме скандалът с емисиите на Volkswagen, който постави бъдещето на приемането на дизеловите двигатели в опасност.
Въпреки това според Дизелор, дизеловото гориво остава предпочитан източник на енергия за много собственици на камиони и много производители все още имат дизелови автомобили в автопарка си. Нека да разгледаме ползите от притежаването на дизелово превозно средство, за да разберем.
По-добра икономия на гориво. Средно дизеловите двигатели са по-икономични от бензиновите, тъй като генерират повече енергия от по-малко гориво поради по-високата си степен на компресия. С добавянето на модерни системи за впръскване на гориво под високо налягане е възможно да се постигне още по-добра икономия на гориво. Нещо повече, турбокомпресорът може също така да увеличи икономията на гориво и да произведе още повече мощност.
По-ниски данъци. Поради това как са се променили законите за пътните данъци – техните суми се базират в голяма степен на емисиите на CO2 – дизеловите автомобили имат по-ниски данъци от бензиновите.
По-ниска поддръжка. Въпреки че все още са двигатели с вътрешно горене, дизеловите двигатели работят много по-различно от бензиновите двигатели, което води до намалена поддръжка и увеличена продължителност на живота. Основната разлика е липсата на запалителна система с искри, а вместо това те използват сгъстен горещ въздух за запалване на горивото. Липсата на тази система намалява разходите за поддръжка, намалява броя на потенциалните електрически повреди и произвежда много надежден двигател. Времето между необходимите услуги за поддръжка също е много по-дълго.
По-ниска опасност от пожар. Шансът горивото да се запали при авария е по-малък при дизеловото гориво, тъй като има по-висока точка на възпламеняване от бензина. Разбира се, той може и ще се запали при продължителна пряка топлина, но бързата искра вероятно няма да е достатъчна, за да пламне.
По-голям въртящ момент. Дизайнът на дизеловия двигател, по-специално бавното изгаряне на горивото и висока компресия, произвежда по-голям въртящ момент от другите двигатели. Докато много шофьори са фокусирани върху конските сили, въртящият момент е също толкова важен, колкото и способността да теглят товари и да ускоряват. Този допълнителен въртящ момент е точно защото големите камиони, строителна и селскостопанска техника използват дизелови двигатели.
Въпреки всичките си предимства, дизеловите двигатели имат и някои недостатъци:
По-високи разходи за поддръжка. Макар да е вярно, че дизеловите двигатели изискват по-малко обслужване от бензиновите и те обикновено издържат по-дълго, но струват повече с всяка услуга. Тези увеличени разходи за обслужване на турбодизелов двигател се подхранват от по-скъпите части, като подгревни свещи, специални инструменти и специално обучени техници.
Бавно представяне в студен климат. В по-студено време дизеловото гориво има склонност към желиране. За да се борят с това, много хора, които имат дизелови двигатели, трябва да имат инсталиран нагревател на двигател или да поддържат автомобила си работещ по време на по-студено време. Ако живеете в по-топъл район, където замръзването не е проблем, вашият дизелов автомобил ще бъде по-икономичен.